Výuka přírodopisu na naší škole rozhodně není nuda. To mohou potvrdit žáci 8. B třídy, kteří se v listopadu 2023 učili svalovou soustavu člověka. Žáci byli rozděleni do tříčlenných skupinek, v nichž měli nejdříve obkreslit na arch papíru postavu jednoho z nich v životní velikosti. Poté si z tabule opsali na samolepicí lístečky názvy svalů, jejichž polohu na těle nejprve odhadovali a na příslušné místo daný lísteček nalepili. V další fázi si skupinky vyměnili svoje stanoviště a nyní již s pomocí učebnice, která ovšem musela zůstat v lavici, kontrolovali a případně opravovali správné umístění lístečků s názvy svalů na těle. Zdánlivě jednoduchá aktivita usnadňuje žákům efektivní osvojování nových poznatků. Prvotní fáze, kdy žáci polohu svalu pouze usuzovali z názvu, a až následná práce s učebnicí, je rozvíjí v kritickém myšlení. Aha efekt při zjištění nové skutečnosti (a to i na základě práce s chybou) vede k uvědomění si vlastního procesu poznávání. Žáci si dále procvičili spolupráci ve skupině, neboť aby úkol zvládli, museli si práci rozdělit a zorganizovat. S chutí se zapojili všichni žáci - i ti, kteří mají během frontální výuky problém se soustředit, neboť fyzický pohyb mezi stanovištěm a lavicí je neustále udržoval v pozornosti. K lepším výsledkům při učení přispívá i veselá nálada a psychická pohoda žáků, která byla u této netradiční aktivity patrná na tvářích všech dětí i vyučující.