Výdej obědů
  • provozní doba: pondělí - pátek
  • pro žáky (prezenční výuka) a školské zaměstnance: 11:30 – 14:00 hod
  • pro žáky (distanční výuka): 10:45 – 11:00 hod a 13:40 – 14:00 hod..
  • výdej náhradní stravenky za zapomenutý čip: 07:00 – 13:00 hod
  • odběr do jídlonosičů: své jídlonosiče rozložíte na připravený tác, paní kuchařka naloží jídlo přímo do nádob, při výdeji jídla nesmí obsluha kuchyně manipulovat s jídlonosičem
Rozsah poskytovaného stravování
  • obědy – výběr č. 1 je přístupný všem strávníkům mimo dětí mateřských škol
  • právo žáka na školní stravování v rozsahu dle vyhlášky č. 107/2005 Sb. v platném znění
  • žák základní školy má právo odebrat oběd
  • podávané jídlo žákům v době pobytu ve škole je dotované státem a zákonný zástupce hradí pouze cenu potravin (jako je mouka, maso, zelenina, krupice, olej, máslo a podobně )
  • žák mateřské školy má právo odebrat hlavní jídlo (oběd) a doplňková jídla (přesnídávku a svačinu)
  • podávané jídlo dětem v době pobytu v mateřské škole je dotované státem a zákonný zástupce hradí pouze cenu potravin (jako je mouka, maso, zelenina, krupice, olej, máslo a podobně)
Registrace a evidence strávníků
  • žáci, zaměstnanci a cizí strávníci jsou do evidence pro stravování registrováni na základě vyplněné přihlášky ke stravování
  • v aktivní databázi jsou žáci evidováni po celou dobu jejich školní docházky
  • poté jsou ještě další dva školní roky odloženi ve vyřazovací třídě
  • následně dojde k archivaci a vyřazení strávníků z aktivní evidence
  • při mimořádném ukončení vzdělávání je strávník povinen se dostavit i k ukončení stravování a finančnímu vypořádání
Přihlašování, odhlašování, výběr jednotlivých chodů obědů
  • objednávání se provádí hromadně vždy 21. den v měsíci na měsíc následující
  • objednáním a uhrazením vybraných jídel je automaticky u obědů nastaven výběr č. 1
  • výběr obědů a jiná změna odběru jídla se provádí na stanovený časový úsek dopředu (1 – 2 týdny), nejpozději však do 11.00. hodiny na objednacím terminálu na následující den, a do 11.00. hodiny dálkovou správou přes stravování na internetu
  • po 11. hodině lze měnit objednávku jídla až na nadcházející den příštího dne – to znamená, že po 11. hodině v pondělí lze měnit objednávky od středy včetně středy
  • každý strávník nese odpovědnost za svoje přihlášky a odhlášky
  • objednání a odhlašování jídla prostřednictvím internetu na: www.strava.cz
  • tato webová stránka je pro registrované uživatele (zákonné zástupce dítěte) s přístupem ke stravování svého dítěte, žáka
  • přístupové jméno a heslo získá strávník při založení karty u vedoucí ŠJ.
Úhrady stravy, vrácení přeplatků
  • stravné se platí dopředu – splatnost do 25. dne v měsíci. Pokud nebudou platby prováděny včas, děti nebudou moci navštěvovat mateřskou školu a žáci nebudou moci odebírat obědy ve školní jídelně.

a) v hotovosti

  • úhrada při prvním nákupu: částka za objednanou stravu a za stravovací čip – žáci ZŠ
  • úhrada při prvním nákupu: částka za objednanou stravu – žáci MŠ
  • další platby v hotovosti pouze v mimořádném případě
  • složení libovolné zálohy

b) převodním příkazem

  • na účet ŠJ – 35-1652009339/0800

c) složenkou

 

Vrácení přeplatků za odhlášenou stravu

  • v průběhu školního roku se finanční obnos za odhlášenou stravu automaticky odečítá z úhrady na následující měsíc
  • přeplatky na konci školního roku zůstávají na osobním stravovacím kontě pro následující období, ale mohou být na vyžádání vypořádány
  • vracení přeplatků strávníkům nebo jejich zákonným zástupcům se provádí v hotovosti nebo převodem na bankovní účet na základě jejich žádosti (písemně na formuláři ŠJ)
  • o vrácení přeplatku může strávník požádat za níže uvedených podmínek nejvýše jedenkrát za měsíc
  • žáci, kteří ukončí vzdělávání, jsou vyzýváni k převzetí přeplatků prostřednictvím vývěsky ve školní jídelně.
Prodej, zapomenutí a ztráta čipu
  • čipy jsou strávníkům prodávány v rámci doplňkové činnosti za nákupní cenu 115 Kč od dodavatele, stávají se majetkem strávníka a mají platnost v nepoškozeném stavu po celou dobu školní docházky
  • za ztracený či poškozený čip se náhrada neposkytuje.
  • při zapomenutí čipu je nutno si vyzvednout u vedoucí ŠJ náhradní stravenku od 07:00 do 13:00 hod
  • při ztrátě čipu se zamezí jejímu zneužití okamžitým zakoupením čipu nového, nebo provedením blokace čipu do zakoupení nového čipu
  • ztrátu je nutné nahlásit u vedoucí ŠJ.
Výše sazeb za stravování
  • zařazení do věkových skupin se řídí dosaženým věkem v příslušném školním roce (školním rokem se rozumí období od 1. 9. – 31. 8.)
  • školní stravování se poskytuje v době přítomnosti žáka ve škole a první den neplánované nepřítomnosti
  • při ostatních absencích (nemoc, ředitelské volno, studijní volno apod.) je nutné stravu odhlásit
  • v případě kontrolou zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování je finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován – jsou připočítány režijní náklady ve výši 29,00 Kč.

Mateřská škola – 3 až 6 let

  • oběd: 19,- Kč
  • celkem: 34,- Kč

Mateřská škola – 7 let

  • oběd: 21,- Kč
  • celkem: 36,- Kč

Základní škola – 6 až 10 let

  • oběd: 26,- Kč

Základní škola – 10 až 15 let

  • oběd: 28,- Kč

Základní škola – nad 15 let

  • oběd: 30,- Kč
Konzumace jídla
  • strávníkům je vydáván kompletní oběd skládající se z polévky, hlavního chodu a nápoje, podle možnosti a vhodnosti i salát, kompot, ovoce, moučník nebo dezert
  • všechny součásti oběda jsou na stolní nádobí nabírány a nalévány pracovnicemi školní jídelny
  • polévku a veškeré přílohy včetně salátů či kompotů může žák na požádání dostat formou přídavku
  • jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě
  • jídla podávaná v rámci školního stravování konzumují strávníci v prostorách školní jídelny dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, § 2, odst. 7
  • strávníci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla ani k jeho dojídání.
Dohled nad nezletilými strávníky
  • dohled nad nezletilými strávníky v době výdeje a konzumace jídel, je zajišťován pracovníky vydávajícími oběd ve spolupráci se základní školou
  • dozory ve školní jídelně stanovuje ředitel školy
  • dohled nad nezletilými žáky na jídelně zajišťují pedagogičtí pracovníci dle pokynů ředitele školy

Dozor:

  • ručí za pořádek a klid ve všech prostorách jídelny
  • žáky nenutí násilně do jídla
  • sleduje stolování žáků a upozorňuje na nedostatky v kultuře stolování
  • dbá na slušné a ohleduplné chování a dodržování hygieny žáků
  • sleduje reakce strávníků na množství a kvalitu jídla
  • sleduje a koriguje odevzdávání použitého nádobí strávníky do odkladního okénka
  • dbá na bezpečnost stravujících se žáků
  • dojde-li k potřísnění podlahy (vylitá polévka, nápoj nebo upadnuvší jídlo apod.) okamžitě upozorní pracovnici školní jídelny, která ihned závadu odstraní, aby tak nedošlo k případnému úrazu strávníků
  • reguluje osvětlení na jídelně
  • zamezuje do jídelny vstupu osob, které se zde nestravují
  • zabezpečuje žákům právo na ochranu před fyzickým nebo psychickým násilím, před nedbalým zacházením a sociálně patologickými jevy
Úrazy ve školní jídelně
  • úrazy a nevolnost jsou stravující se žáci, případně svědci těchto událostí, povinni okamžitě nahlásit dozoru na jídelně, který neprodleně učiní odpovídající opatření
  • úrazy v prostoru školní jídelny jsou řešeny ihned na místě s pedagogickým dozorem a přítomnými zaměstnanci školní jídelny /vedoucí ŠJ, vedoucí kuchařkou apod.
  • záznam o úraze spolu se svědky události musí být zpracován nejpozději do tří dnů
Škody na majetku školní jídelny
  • strávníci, případně jejich zákonní zástupci odpovídají za škody způsobené na majetku školní jídelny
  • strávníci jsou povinni nahlásit všechny škody, které ve školní jídelně způsobili, nebo jako svědci viděli způsobit, zaměstnancům školní jídelny, případně dozoru na jídelně, v případě větších škod vedoucí školní jídelny
  • škodu, která je způsobena neúmyslně, strávník nehradí
  • úmyslně způsobenou škodu je strávník, případně jeho zákonný zástupce povinen nahradit
  • žáci jsou povinni mít uloženy cenné věci /peníze, mobily, hudební nástroje, elektroniku, notebook a jiné/ na vyhrazeném místě ve škole (v trezoru školy umístněného na sekretariátu ZŠ) až do doby po konzumaci oběda a vyzvedávají je bezprostředně před odchodem z areálu školy
  • za uložení cenných věcí strávníka v prostorách ŠJ, škola nezodpovídá
Odnášení jídel a nádobí mimo budovu
  • odnášení jídel mimo budovu jídelny je ZAKÁZÁNO
  • Odnášení nádobí z jídelny je ZAKÁZÁNO bez výjimky.
Přítomnost osob bez zakoupené stravy
  • osoby bez objednaného jídla nemají právo vstupu do výdejních prostorů a jídelny
  • výjimkou je nutný doprovod, např. osobní asistenti.
Prodej stravenek a styk s veřejností
  • osoby bez objednaného jídla nemají právo vstupu do výdejních prostorů a jídelny
  • výjimkou je nutný doprovod, např. osobní asistenti
Prodej stravenek a styk s veřejností
  • pondělí až pátek: 07:00 – 13:00 hod
Přístup k informacím
  • Vnitřní řád je vyvěšen ve školní jídelně a na internetových stránkách školy
  • výtah nejdůležitějších informací vnitřního řádu je předáván strávníkům při zahájení stravování na přihlášce ke stravování
  • jakékoliv změny, především v kalkulaci plateb, jsou s dostatečným předstihem k dispozici strávníkům na internetové stránce školy
  • jídelní lístky jsou vyvěšeny v prostorách školní jídelny